Na een winter hard werken zijn afgelopen dinsdag de eerste testen gedaan met de kanolier. Nog wat optimaliseren hier en daar en we kunnen hem echt gaan gebruiken.

Sinds enkele jaren zijn een aantal leden van kanovereniging Oisterwijk bezig met de ontwikkeling van een kanolier. Een kanolier is vergelijkbaar aan een wakeboard lier. Op plaatsen waar geen speedboot kan varen word soms gebruik gemaakt van een lier om wakeboarders voort te trekken. Bij kanoers kan deze gebruikt worden voor het aanleren en oefenen van sommige freestyle technieken.

{youtube}k_9RAvAH0HI{/youtube}

De oude houten test constructie is afgelopen winter vervangen door een stalen frame, de lier trommel aangepast en verbeterd. Verder is er een frequentieregelaar voor de motor geschakeld zodat aanloopt maar ook snelheid kan worden geregeld. Op dit moment is er wat minder kracht als in de oude opstelling. We gaan de overbrenging aanpassen zodat we deze kracht weer terug krijgen.

Enkele foto????s staan in het fotoboek, eerdere filmpjes staan hier