Het herfstseizoen is aangebroken en de klok is verzet, wat betekent dat het tijd is voor de jaarlijkse lichtjestocht van de kanovereniging. Afgelopen vrijdagavond waren alle boten gereed voor de tocht vanaf de Dumoulinbrug naar het Lindepark en weer terug. Echter, de met lichtjes versierde boten van de leden werden tijdens deze tocht voor een verrassing geplaatst.

De eerste brug leverde geen problemen op. De tweede brug werd al wat uitdagender, maar kon nog steeds met enige moeite worden gepasseerd door wat te bukken. Maar bij de derde brug was er geen ontkomen aan. De hoge waterstand, veroorzaakt door de overvloedige regenval, beperkte de beschikbare ruimte onder de brug aanzienlijk. Dit resulteerde in de noodzaak om uit de kano's te stappen en ze naar de andere kant van de brug bij de Van Kemenadelaan over te dragen. Bij de Baerdijk deed zich hetzelfde probleem voor, waarna werd besloten om te keren en zonder het Lindepark te bereiken weer terug te varen.

Om de teleurstelling te verzachten, werd de geplande stop in het Lindepark ingeruild voor warme chocolademelk en speculaas, genuttigd op de brug. Hierdoor werd de afsluiting van het zomerseizoen aanzienlijk korter dan oorspronkelijk gepland.

Gelukkig gaan de leden onverminderd door met kanoën gedurende de wintermaanden, er is geen sprake van een winterstop. Elke vrijdagavond wordt er getraind op het Staalbergven, en vanaf zondag 12 november begint de training in het zwembad D´n Donk. Bovendien staan er nog wildwateractiviteiten gepland voor januari en maart.